Ukrayna Krizi: Rusya’ya Geri Dönmenin Maliyeti
Ukrayna’da devam eden müzakereler umut veriyor. Savaşın sona ermesi durumunda birçok Batılı şirket geri dönmeyi düşünebilir ancak Rusya’ya geri dönmenin maliyeti oldukça yüksek olacak.
Ukrayna’ya yönelik yaptırımlar, özellikle otomobil üreticileri olmak üzere birçok şirketi Rus pazarından uzak tuttu. Bunlardan biri de Renault oldu. Rus otomobil pazarının yaklaşık %30’unu kontrol eden Renault, siyasi baskılara boyun eğerek varlıklarını sembolik bir miktar karşılığında Rus otomotiv araştırma enstitüsü NAMI’ye devretmek zorunda kaldı.
AvtoVAZ CEO’su Maksim Sokolov, Renault’un tekrar Rusya’ya dönüp AvtoVAZ’ın kontrolünü ele almak istemesi durumunda 1,2 milyar avro ödemesi gerekeceğini belirtti.
Sokolov, NAMI’nin AvtoVAZ’a yaptığı büyük yatırımlara dikkat çekti. Geçen yıl 40 milyar ruble yatırım yapıldığını söyleyen Sokolov, bu yıl için ise 45 milyar rublelik bir yatırım planladıklarını belirtti.
Sokolov, Renault’un ayrılması öncesinde yıllık 20-22 milyar ruble yatırım yaptığını vurguladı. Geri dönüş yapmak isteyen Renault’un NAMI’ye yatırımlarını geri ödemesi gerektiğini düşündüklerini belirtti.
“Yatırımların geri ödenmesi gerektiği açık. Bu yatırımlar, Renault’un hissedar olduğu dönemdeki yatırımların üzerinde.” şeklinde konuşan Sokolov, maliyetlerin geri dönüş sürecinde karşılanması gerektiğini ifade etti.
Henüz resmi bir açıklama olmamakla birlikte, Renault’un Rusya’ya geri dönmek istediğine dair belirgin bir işaret yok. Şirket, yakın vadede herhangi bir değişiklik öngörmediklerini ifade etti.
More Stories
Bursa iş dünyasının ortak aklı zirvede buluştu
Araç sahipleri dikkat! Ücretsiz kurulacak: Muayenede yeni dönem
Deprem bölgesi patronların insafına terk edildi