Demiryoluna kurulan dünyanın ilk sökülebilir güneş enerjisi santrali

İsviçre Merkezli Sun-Ways, Demiryolu Hatları Üzerinde Güneş Enerjisi Santrali Kurdu




İsviçre merkezli girişim Sun-Ways, demiryolu hatları üzerinde kurulabilen ve sökülebilen güneş enerjisi santralini resmen devreye aldı. Neuchatel şehrinden Alp dağlarına uzanan aktif bir demiryolu hattına kurulan 18 kW gücündeki tesis, 28 Nisan’dan itibaren üzerinden yolcu trenlerinin geçeceği şekilde hizmet vermeye başlayacak.

Demiryollarında Elektrik Üretme Dönemi

Sun-Ways tarafından dünyanın demiryolu trafiğine açık ilk ray üstü güneş enerjisi tesisi olarak lanse edilen tesis, 48 adet 385 W gücündeki panelden oluşuyor. Sistem sayesinde yılda yaklaşık 16 MWh elektrik üretilmesi hedefliyor. Üretilen enerji, kurulum alanına 500 metre mesafedeki kamu elektrik şebekesine aktarılacak.

İsviçre Ulaştırma Federal Ofisi, Ekim 2024’te projeye resmi onay vermişti. O tarihten bu yana sistem, çeşitli güvenlik ve uyumluluk testlerinden geçirildi ve gerekli tüm izinler başarıyla alındı. Önümüzdeki üç yıl boyunca panellerin kaplama dayanıklılığı, kirlenmeye karşı direnci ve demiryolu altyapısına etkileri gibi kritik başlıklarda ek testler yapılacak. Elde edilecek veriler, sökülebilir güneş panellerinin demiryolu operasyonlarına uzun vadede entegre edilip edilemeyeceğini belirleyecek.

Sun-Ways’in açılış törenine Belçika, Fransa, Endonezya, İsrail ve Güney Kore’den gelen delegasyonlar da katıldı. Bu ülkeler, kendi demiryolu sistemlerinde benzer çözümleri uygulamayı değerlendiriyor.

Ülkenin Potansiyeli Büyük




Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu verilerine göre İsviçre, demiryolu yoğunluğu açısından bir numarada yer alıyor. Dolayısıyla zaten yüz ölçümü küçük olan bir ülkenin atıl durumda olan bu önemli kapasiteyi güneş enerjisi olarak kullanması oldukça mantıklı. Ülkede yaklaşık 5,300 kilometre uzunluğunda demiryolu bulunuyor. Eğer tüm hat güneş paneli ile döşenirse buradan yılda 1 TWh’ye kadar elektrik veya ülkenin toplam ihtiyacının yüzde 2’sine denk elektrik üretilebilir.

Öte yandan, uluslararası bir araştırma ekibi, demiryolu hatları üzerine veya yakınına güneş enerjisi sistemleri kurulmasının teknik ve ekonomik açıdan uygulanabilirliğini analiz eden bir çalışma yayınladı. Araştırmada, sıkça eleştirilen bu tür projelerin, özellikle kırsal bölgelerde hem teknik hem de ticari açıdan cazip olabileceği sonucuna varıldı. Ancak uzmanlar, trenlerin geçişi sırasında oluşan güçlü mekanik stres ve panel yüzeylerinde birikebilecek yoğun kirlenme gibi risklerin sistem ömrünü kısaltabileceği uyarısında da bulunuyor.

Related Posts

NASA’dan Mars’ta her şeyi değiştiren keşif!

NASA’nın Mars keşif aracı, Kızıl Gezegen’de bugüne kadar elde edilen verileri altüst eden bir keşfe imza attı.

SpaceX’in Starship roketi test sırasında patladı: Patlama anı kameralara yansıdı

Elon Musk, onuncu test uçuşu için hazırlanan ve havaya uçan roket ile ilgili ilk bulguları paylaştı.

Güncellemeye basan tamircinin yolunu tutuyor: Dev markadan büyük hata

Google’ın Android 16 sürümünü yayınlamasıyla birlikte bazı telefonlar kullanılamaz hale geldi.

Dünyanın en küçük kemanı üretildi… Saç telinden daha ince

İngiltere’deki Loughborough Üniversitesi’nden fizikçiler, mikroskopla bile zor seçilen dünyanın en küçük kemanını ürettiler. Sadece bir toz zerresi büyüklüğündeki bu mikro keman, çıplak gözle görülmüyor ve sadece mikroskop altında incelenebiliyor.

Robot Köpekler, yetenek yarışmasında şov yaptı

Boston Dynamics, robot videolarında vitesi biraz daha yükseltti ve yetenek yarışmasına etkileyici bir dans performansıyla katıldı.

Yeni PlayStation el konsolu için önemli iddialar ve tüm detaylar

Sony’nin yeni taşınabilir el konsolunun PS5 oyunlarını düşük güç modunda çalıştırabileceği iddia ediliyor. Peki bu ne anlama geliyor?