Bunca Zamandır Yanlış Uyuyorsunuz! Uzman Psikolog Uyku Kalitenizi Arttıracak 5 Yöntemi Açıkladı

Psikolog ve mental sağlık uzmanı Robert Common, her gün uyumaya çalışırken yaşanan zorlukların normal olduğunu söylese de, etkilerinin size kötü yansıyacağını ekliyor. Uyku kalitesini etkileyen faktörler çabuk değişen ruh halleri veya psikolojik diğer semptomlar olabilir.

Robert, uyku problemlerinin ayrıca mental rahatsızlık problemlerinin ilk semptomu olduğunu söylüyor. İşte rutininize dikkat ettiğiniz zaman uyku kalitesini arşa çıkarak o adımlar… ?

Kaynak: https://www.thesun.co.uk/health/21706…

1. Telefon

Robert, eğer yatakta telefon kullanıyorsanız hata yaptığınızı söylüyor.

Yataktayken telefonu kullanmamalısınız, hatta uyumadan 30 dakika önce telefon kullanmayı bırakmak en mantıklısıdır. Telefon, laptop ve tablet gibi elektronik cihazlar ‘mavi ışık’ yayar. Bu da mental uyarılmaya ve melatonin seviyesinin düşmesine neden olur; uyumayı zorlaştırır.

2. Kestirme

Ne zaman vaktiniz olsa uyuyarak uykusuzluğu gidermenin mantıklı olduğunu düşünüyor olabilirsiniz. Fakat Robert, eğer düzgün bir uyku rutininizin olmasını istiyorsanız bunun bir hata olduğunu söylüyor. Tıpkı küçük çocuğun gün içinde uyumasını engelleyerek akşam erkenden uyumasını sağlamak gibi! 

Eğer cidden gün içerisinde enerjinizi toplamak için kestirmeye ihtiyacınız varsa 30 dakika sonrasına alarm kurun. Öğleden daha sonra veya daha uzun vakit uyumayın. 

3. Yatakta dizi, film yok!

Robert, yatağınızda rahat bir şekilde dizi/film keyfi yapmanın cezbedici olduğunu söylese de yanlış olduğunun altını çiziyor. 

Yatakta laptoptan dizi izlemek veya telefonda gezinmek kapması kolay alışkanlıklardır ancak iyi bir uykunun düşmanlarıdır. Beyninize yatağın uyunacak yer olduğu mesajını vererek süreci kolaylaştırabilirsiniz. Bu olunca uykuya dalmak daha kolay olacak.

4. Egzersiz

Egzersizin sağlıklı ve fit kalmak için muhteşem aracılardan biri olduğunu biliyoruz! Ayrıca kalp sağlığı için de çok önemli. Robert, günde en az 30 dakikanızı egzersize ayırmanızı öneriyor. Ancak zamanlama esas nokta:

Aktivitenizi uyumadan bir veya iki saat önce yapmaya çalışın çünkü uyumaya çok yakın bir zaman diliminde yaparsanız enerjiniz yükselir. Bu da tüm gece yatakta dönüp durmanıza neden olur.

5. İstikrarsızlık

Robert, istikrarsızlığın düzenli bir uyku rutinine engel olabileceğini söylüyor.

İnsanlar rutinler ile başarılı olur. Bu yüzden bir programa bağlı kalmak ve istikrarlı bir gece uykusu uyumak çok önemli. Bu ayrıca sirkadiyen saatini de güçlendirir.

Robert, terzinin siz olduğunu ve kendi hayatınıza uygun en güzel uyku rutinini dikmeye başlamanızı söylüyor!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir